In verband met het Corona virus zijn alle gezamenlijke trainingen tot nader bericht afgelast. Momenteel conform richtlijnen overheid tot 1 juni 2020. Ook de hardloopbaan is gesloten vanaf 28 maart.
Ga alleen lopen, houd de afstand van 1.50 meter in acht.
René Spijkers heeft een training samengesteld voor alle groepen van Loopgroep Klazienaveen. Het is niet de bedoeling om dit samen te gaan lopen maar puur voor jezelf om een handvat te hebben en om in vorm te blijven. De routes zijn slechts voorbeelden, het gaat om de afstanden. Je kunt dus ook vanaf je eigen huis lopen, je weet vast wel een rondje waar de genoemde afstanden in passen.
Iedere week komt er een nieuwe training van René op de site te staan.

Nu hieronder de training voor volgende week, week 14 van maandag 30 maart t/m zondag 5 april.

4 mijl groep:
Lekker rustig inlopen 1 km.
5 x 3 minuten telkens een pauze van 1 minuut, na elke 3 minuten.
Probeer 3 minuten vol te houden en zorg dat je laatste 3 minuten het snelst zijn.

10 km groep:     voorbeeld van route: Klik hier
Starten begin eerste bos rustig lopen naar theehuis ca. 1,5 km, vanaf theehuis binnen 9:15 tot 7:15 min naar Vastenow is 1.5 km.
Daarna even rust en over het fietspad aan de westzijde van de Vastenow naar viaduct Klazienaveen daar voorzichtig oversteken en weer terug via het fietspad aan de oostzijde van de Vastenow naar de brug over het Kwakkanaal.
Voor de brug rechtsaf het fietspad op met volle snelheid naar zijpad rechts (dit is 865 meter) daarna rustig uitlopen richting begin bos.

21 km of snelle groep:
Start route vanaf de baan, loop 1.5 km in naar het Theehuis. Start bij theehuis 1.5 km naar Vastenow richttijd is 6 tot 9 minuten.
Neem op de Vastenow 2 minuten rust en ga dan weer terug naar theehuis in dezelfde tijd.
Dribbel daarna rustig naar de sluis.
Ga vanaf de sluis richting Herenstreek loop tot laatste zandpad rechts dit is 1,5,km.
Loop dit 10 sec sneller dan de vorige sessie en neem weer 2 min pauze en doe ditzelfde weer richting sluis.
Dribbel vanaf de sluis richting Vastenow (brug).
Ga vanaf de brug vol gas richting “Hof” dit is 1 km.
Daarna rustig uitlopen naar de baan of naar huis.

Beste lopers dit is een voorbeeld training.
Doe de snelheidstraining alleen wanneer je je goed voelt loop anders een rustig rondje.
Degenen die niet in Klazienaveen wonen kunnen dezelfde training elders uitzetten.
Dit gaat gemakkelijk op afstandmeten: Klik hier

Succes en bij vragen kunnen jullie altijd terecht bij de trainers!